Hotelnyheder

1/3 af anmeldelser på TripAdvisor er falske Det amerikanske medie Fox News hævder, at hoteller og restauranter køber sig til positiv omtale på
portalen TripAdvisor for at se mere eftertragtede ud blandt brugerne. Det koster cirka 300 kroner at få de positive anmeldelser på TripAdvisor. Ifølge Fox News har en restaurantejer annonceret, at han søger en masse positive anmeldelser for at komme frem på TripAdvisors rangliste, der inddeler hoteller og restauranter efter positiv omtale.
Omtalen gives med stjerner på en skala fra én til fem. Analysen af de falske anmeldelser sker gennem hjemmesiden Fakespot. ”Vores database viser, at 32,9 procent af anmeldelserne er falske. Jeg vil derfor råde TripAdvisor-brugerne til at se på alle anmeldelser med en vis skepsis,” siger Fakespots grundlægger Saoud Khalifah til Fox News ifølge bt.dk. Artiklen fortæller intet om, at det samme sker herhjemme.


hotelnyheder1Ny europæisk
hotelkæmpe på vej De skandinaviske hotelselskaber First Hotels og Belvar slår sig sammen for at erobre Europa.
Samlet omsætter selskaberne for 2 mia. norske kroner. Forventningen er, at omsætningen vil blive fordoblet fra dagens niveau på kun 2 år, oplyser standby.dk. Den ny koncern får navnet Maribel og har et 3-delt og ligestillet ejerskab mellem de 2 ejere af Belvar, Mads Jacobsen og Rune Firing, samt grundlæggeren af First Hotels og Flying Elephant-koncernen, Asmund Haare. Maribel vil fra starten have over 11.500 værelser i porteføljen fordelt på 12 lande. I dag drives hotellerne under brandnavnene First Hotels, Moxy og Courtyard by Marriott.

Det første hotelværelse på hjul En selvkørende bil med seng kan bringe gæsterne frem i enten arbejdende eller sovende tilstand. ’Autonomous Travel Suite’ er en selvkørende bil med en seng. Når gæsten vil frem til hotellet for at holde møde, opgradere til et rigtigt hotelværelse eller tage en dukkert i poolen, styrer den selv hen til adressen, skriver kursulex.dk. Bilen er designet af det amerikanske firma Aprilli Design, og det konceptuelle projekt er netop præmieret med en ’Radical Innovation Award’. Visionen er, at fremtidens rejsende kan arbejde, overnatte, gå i bad m.v. under den personlige og individuelle transport, sådan at rejsetiden udnyttes. Der kan endda leveres madvarer via droner, som kan spotte, hvor bilen befinder sig, og levere varerne via en lem i taget. Projektet er i sin vorden og skal ses som inspiration og som pejlemærke for fremtiden for rejse- og mødebranchen.


hotelnyheder3København på endnu
en smuk førsteplads Den kendte rejseguide Lonely Planet placerer København som nummer et over storbyer, de anbefaler at besøge i 2019. Udnævnelsen af København som ’Best in Travel Cities for 2019’ er foretaget af et panel på cirka 3.000 destinationseksperter, som bidrager til Lonely Planets destinationsbeskrivelser, oplyser Wonderful Copenhagen og VisitDenmark. Det er blandt andet Københavns høje gastronomiske niveau både på Michelin- og street-foodniveau, som fremhæves. Med i regnskabet er også, at Tivoli nu næsten holder helsårsåbent, ligesom dansk design og arkitektur fremhæves. Dommerpanelet er også imponeret over skibakken på taget af forbrændingsanstalten på Amager og færdiggørelsen af Metroens Cityring. Derudover roser Lonely Planet hovedstadens udbud af oplevelser, herunder cykelkulturen, det rene badevand i havnen, blandingen af gamle gader og ny arkitektur og design samt byens mange museer.


hotelnyheder4Robotten banker på
hoteldøren Nu kan man bestille room-service hos robotten ’Jeeves’ på Hotel Rilano i München. Idéen er, at robotten kan erstatte minibaren på værelset.
Alene her er der pæne besparelser på strøm og vedligeholdelse. Jeeves vil også snart – ifølge kursuslex.dk – kunne fungere som concierge. Man bestiller ved at taste 333 og angive sit værelsesnummer. Kort efter ringer Jeeves tilbage og fortæller, at den står foran døren. Klar med sit udvalg af varer. Gæsten åbner døren, og når man berører robotten, åbner den op for udvalget. Man afregnes direkte på værelset for det, man har taget. Jeeves kan også benyttes til at bringe for eksempel håndklæder eller tandbørster. ”Jeeves er forbundet med hotellets wi-fi og arbejder fuldkommen på egen hånd,” siger Johannes Fuchs fra firmaet Robotise i München.